close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השפעת תופעות הלוואי של הגלולות למניעת הריון על הגוף

מערכת שורשכב כסליו, תשפא08/12/2020

חשוב לומר, אף על פי שהגלולה נחשבת למוצר מאוד פופולארי ומקובל, הרי שתופעות הלוואי שלה הן משמעותיות ויכולות לפגוע בתפקוד היומיומי

תגיות:
צילום: pixabay

נשים אשר בוחרות להשתמש בגלולות למניעת הריון, מוצאות את עצמן לא פעם מתמודדות עם מצבים שונים, אשר נוצרים כתוצאה מתופעות לוואי שיש לגלולות. תופעות אלו יכולות להשפיע על איכות חייהן ולשנות את שגרת יומן באופן מהותי. 

לא מעט נשים בוחרות להשתמש בגלולות למניעת הריון מתוך מחשבה שזה האמצעי הטוב ביותר למניעת הריון לא צפוי. הבעיה היא, שאותן גלולות יוצרות תופעות לוואי שונות, אשר יכולות להשפיע על הגוף בטווח הקצר ובטווח הארוך, לעיתים גם אחרי שמפסיקים ליטול את הגלולה. לכן, חשוב להיות מודעות להשפעה

של הגלולות ולבחון אופציות אחרות, הרבה יותר חיוביות ואיכותיות לצורך מניעת הריונות לא צפויים. 

אילו השפעות ותופעות לוואי יש לגלולות על גוף האישה

תופעות לוואי של גלולות מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות. תופעות קצרות טווח ותופעות ארוכות טווח. 

בקרב תופעות לוואי קצרות הטווח, אפשר למצוא מקרים כמו הקאות, בחילות, כאבי ראש, שינויים במצבי רוח, כתמי עור, ירידה בחשק המיני, נשירת שיער ועלייה במשקל. אלו תופעות שנשים רבות שמות לב אליהן, אחרי שהן מתחילות להשתמש בגלולות. 

יש בנטילת גלולות תופעות לוואי ארוכות טווח, למשל, היווצרות של קרישי דם. זוהי תופעה שתדרוש טיפולים משמעותיים, גם אחרי שמסיימים ליטול את הגלולות, בתקווה שהן לא ישפיעו על האישה מבחינה בריאותית באופן קיצוני. 

חשוב לומר, אף על פי שהגלולה נחשבת למוצר מאוד פופולארי ומקובל, הרי שתופעות הלוואי שלה הן מאוד משמעותיות ויכולות לפגוע בצורה קשה בתפקוד היומיומי. לכן רצוי לחפש דרכים אחרות, טבעיות, בשביל להימנע מהריון לא צפוי. הגלולה מורכבת מחומרים כימיים שמשפיעים על הגוף ומשנים את האיזון ההורמונאלי שלו. זאת בזמן שאמצעים טבעיים, אינם כוללים הכנסת חומרים כימיים לגוף, ולכן גם לא יכולים לייצר תופעות לוואי דומות או בכלל. 

השיטה הטבעית הטובה ביותר למניעת הריון
אישה שרוצה להימנע מהריון לא צפוי, יכולה להיעזר במחשבון ביוץ דייזי לשם כך. מדובר במחשבון שניתן להכניס לתוכו, נתונים שונים על מועדי המחזור של האישה ומדידות חום שמאפשרים לאלגוריתם שלו לחשב בצורה מדויקת, מתי האישה נמצאת בתקופת ביוץ ומתי לא. 

על פי הנתונים שהאישה מכניסה למחשבון, היא יכולה לדעת מתי נכון מבחינתה לקיים יחסי מין מבלי לחשוש להיכנס להריון לא צפוי, ומתי עליה להימנע מכך. כל זה, מבלי שהיא תצטרך להכניס לתוך גופה גלולות עם חומרים שיכולים להשפיע על התפקוד שלה, ולייצר תופעות לוואי בעלות השפעה לטווח קצר או ארוך.

השימוש במחשבון הוא מאוד פשוט, וכל מה שהוא דורש מהאישה, זה להכניס זה למדוד חום לפני שהיא קמה מדי בוקר ולהכניס לדייזי את ימי הוסת שלה. נתונים אלו מספיקים למחשבון, בשביל לספק לה מידע אמין ואיכותי בשאלה, האם היא נמצאת בתקופת פוריות או לא. 

הוסף תגובה
צילום: pixabay
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה